Región Šariš sa reprezentoval doma i v zahraničí

V uplynulých mesiacoch sa Organizácia cestovného ruchu (OOCR) Región Šariš aktívne zapojila do viacerých prestížnych veľtrhov doma i v zahraničí. Účasť na podujatiach v Bratislave, Rige, Budapešti, Prahe a Nitre potvrdila rastúci záujem o región Šariš a priniesla cenné poznatky, kontakty a nové možnosti spolupráce.

 

 

ITF Bratislava 2025: Domáce publikum so záujmom o autenticitu

Veľtrh ITF Bratislava bol kľúčovou príležitosťou na predstavenie Šariša slovenským návštevníkom. Najväčší záujem bol o hrady, cyklotrasy, folklór, kúpele a regionálne podujatia. Medzi najviac vyhľadávané miesta patrili Slovenské opálové bane, STM Múzeum Solivar a Bardejovské kúpele. Dôležitým faktorom bola aj prezentácia autentických zážitkov, ako sú regionálne produkty a hudobná tvorba Michala Smetanku.

Hlavné výstupy:

  • Silný dopyt po zážitkovom turizme a digitálnych inováciách

  • Posilnenie spolupráce medzi OOCR v rámci Slovenska

  • Získanie nových partnerstiev s cestovnými kanceláriami a influencermi

 

 

Balttour Riga 2025: Šariš ako neobjavený klenot pre lotyšský trh

Lotyšsko sa ukázalo ako perspektívny trh, kde návštevníci ocenili cyklotrasy, kúpeľný turizmus, minerálne pramene a možnosti kempovania. Veľtrh navštívilo viac ako 20 000 ľudí, pričom až 5 000 boli odborníci z cestovného ruchu. Špecificky rezonovala rozmanitosť prírody a historických pamiatok na relatívne malom území.

Na veľtrhu Balttour v Rige tvorili  návštevníci: 30 % dospelí vo veku 30 – 45 rokov, 30 % rodiny s deťmi a 40 % seniori, čo poukazuje na vyvážený záujem naprieč rôznymi vekovými skupinami.

Najväčší záujem bol o:

  • Slovenské opálové bane, Hrad Šariš, Bardejovské Kúpele a možnosti kempovania v blízkosti vodných plôch (napr. Lodenica Sigord)

  • Digitálne nástroje na plánovanie dovolenky a interaktívne prezentácie

 

 

Utazás Budapešť 2025: Historické prepojenie ako kľúč k maďarskému trhu

Maďarskí návštevníci ocenili historické a kultúrne väzby medzi oboma krajinami. Najväčší záujem bol o hrady, kaštiele a pamiatky spojené so spoločnou históriou. Mimoriadne úspešným propagačným nástrojom sa stal leták „Sáros Vár” – produkt v spolupráci mesta Sabinov, ktorý zaujal maďarských turistov jasne definovanými informáciami.

Zoskupenie návštevníkov: 70 % seniori, 25 % dospelí vo veku 35 – 55 rokov a rodiny s deťmi a 5 % študenti a školské skupiny, čo naznačuje výrazný záujem staršej generácie o destináciu Šariš.

Kľúčové výstupy:

  • Potvrdený dopyt po kultúrnom a historickom turizme

  • Záujem o výmenu skúseností s maďarskými odborníkmi

  • Posilnenie marketingovej stratégie na maďarskom trhu

 

Holiday World & Region World Praha 2025: Českí turisti hľadajú prírodu a aktívny oddych

Veľtrh v Prahe bol významným bodom prezentácie Šariša na českom trhu. Návštevníci sa primárne zaujímali o outdoorové aktivity, turistiku, cyklotrasy, hrady a kúpeľný turizmus. Samostatný pult OOCR Región Šariš umožnil cielenejšie oslovenie potenciálnych turistov.

Zloženie návštevníkov zahŕňalo 40 % rodiny s deťmi, 25 % zahraničných turistov, 20 % seniorov a 15 % cestovných kancelárií, čo ukazuje na širokú diverzitu záujmu o región Šariš.

Hlavné výstupy:

  • Súťaž pre návštevníkov zvýšila interakciu a povedomie o regióne

  • Dopyt po kvalitných kempoch a lyžiarskych strediskách

  • Potvrdenie potenciálu Slanských vrchov a pripravovaných cyklotrás

     

Caravan Bike Travel: Keď sa cykloturistika stretne s históriou a tradíciami

Veľtrh Caravan Bike Travel v Nitre priniesol úspešnú prezentáciu  zážitkov pre návštevníkov, ktorí aktívne hľadajú konkrétne formy dobrodružstva a oddychu. Kooperácia s OOCR Bardejov a OOCR Región Šariš umožnila predstaviť široké spektrum možností cestovného ruchu so zameraním na cykloturistiku, históriu a regionálnu gastronómiu.

Najväčší záujem prejavili rodiny s deťmi, ktoré sa zaujímali o dostupné cyklochodníky, bezpečnosť trás a rodinné aktivity v regióne. Vysokoškoláci z Fakulty marketingu a obchodu na SPU v Nitre, analyzovali možnosti aktívneho cestovania a zážitkového turizmu.

Hlavné témy, ktoré oslovili návštevníkov:

  • Cykloturistika – singletracky, okruhy, kvalita trás, ubytovanie a služby
  • Príroda a dobrodružstvo – Sigord, Opálové bane, kaštiele a možnosti campovania.
  • História a vojnová tematika – prvá a druhá svetová vojna (Svidník), Hrad Šariš, (ne)objavený Solivar.

Hlavné výstupy:

  • Dobová kuchyňa 12. storočia – recepty kráľov, ochutnávka tradičných šarišských koláčov
  • Stredoveké ukážky – zbrojnoš, šerm, dobové stolové hry, možnosť vyskúšať si zbrane, štíty a historické oblečenie

Záver

Účasť na výstave Caravan Bike Travel sa ukázala ako efektívny spôsob prezentácie regiónu, ktorý ponúka autentické a špecifické zážitky. Návštevníci ocenili interaktívnu formu propagácie a hľadali konkrétne možnosti cykloturistiky a historických dobrodružstiev. Región Šariš tak posilnil svoju pozíciu medzi atraktívnymi destináciami pre aktívnych cestovateľov.

 

Celkové hodnotenie účasti na veľtrhoch

Účasť OOCR Región Šariš na týchto veľtrhoch priniesla významné posilnenie povedomia o regióne a identifikovala kľúčové trendy v cestovnom ruchu. Medzi hlavné prínosy patrí získanie nových kontaktov s odborníkmi, cestovnými kanceláriami a influencermi, čo umožnilo širšie zviditeľnenie Šariša na medzinárodnej úrovni. Zároveň boli implementované nové marketingové stratégie, ako digitálne kampane a interaktívne prezentácie, ktoré prispeli k ešte lepšej prezentácii regiónu. Dôležitým výsledkom je aj rozšírenie spolupráce s novinármi a odborníkmi na zahraničných trhoch. OOCR Región Šariš bude pokračovať v aktívnej práci na inováciách v prezentácii destinácie a rozvoji nových produktov cestovného ruchu s cieľom prilákať ešte viac návštevníkov do tohto jedinečného regiónu.

 

 

Zdieľať: